O planeamento plurianual em Educação Física: estudo multicaso em escolas de Lisboa

DSpace/Manakin Repository

O planeamento plurianual em Educação Física: estudo multicaso em escolas de Lisboa

Show full item record

Title: O planeamento plurianual em Educação Física: estudo multicaso em escolas de Lisboa
Author: Pedro, Daniel André Conceição
Abstract: No presente estudo discute-se o problema do Planeamento Plurianual em Educação Física, numa perspectiva de articulação curricular vertical entre Escolas e ciclos de ensino. Realizou-se um estudo multicaso em cinco Escolas da zona de Lisboa, e foram entrevistados seis especialistas na área da Educação Física em Portugal para descrever e interpretar o problema. Ficam algumas sugestões, a seguir em futuros modelos de planeamento em Educação Física Escolar, e uma caracterização da articulação curricular vertical existente nas Escolas estudadas. ABSTRACT: In this study, we discuss Multy Year Planning in Physical Education from the perspective of vertical curricular articulation among schools and education levels. We conducted a multi case study in five schools in the Lisbon area, and six were interviewed experts in the field of Physical Education in Portugal to describe and explain the problem. Stay a few suggestions, for the future planning models in physical education, and a characterization of existing vertical curricular in schools studied.In this study, we discuss Multy Year Planning in Physical Education from the perspective of vertical curricular articulation among schools and education levels. We conducted a multi case study in five schools in the Lisbon area, and six were interviewed experts in the field of Physical Education in Portugal to describe and explain the problem. Stay a few suggestions, for the future planning models in physical education, and a characterization of existing vertical curricular in schools studied.
Description: Orientação: Ana Leça ; co-orientação: Luís Bom
URI: http://hdl.handle.net/10437/1324
Date: 2010


Files in this item

Files Size Format View Description
Tese Mestrado Daniel Pedro.pdf 3.653Mb PDF View/Open Dissertação de Mestrado

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account